Stavba motoru krok č. 1 - katastrofa

Proč katastrofa ? Samozřejmě je to myšleno s velkou nadsázkou. Samotný motor je srdce našeho Fiátku a každý z nás by chtěl, aby byl v té nejlepší kondici a hlavně, aby byl spolehlivý a nikde nás nenechal v úzkých. Nikdy nezabráníme katastrofickému scénáři, jako je třeba prasknutí ojnice, která se rozhodla podívat ven, nebo prasknutí bloku motoru, výfuku a dalších částí, ale správnou údržbou a montáží dokážeme předejít spoustě závad a problémů. Určitě tyto články neslouží k zastrašení, ale k prevenci. Často se při svých generálkách motoru setkávám s tím, že majitel motor doveze a řekne mi: motor jsem koupil a podle majitele je po generálce, má najeto jen pár kilometrů a bude stačit jen přetěsnit. Ve všech případech, které jsem kdy zatím dělal, vždy takovéto generálka byla špatná a bylo jasné, že motor skládal někdo, kdo tomu nerozumí. Nic proti takovýmto lidem, kteří se snaží si motory opravit samy, ale většinou napáchají více škody jak užitku a stojí to ve finále více peněz, než kdyby se to udělalo jednou a pořádně.

        Proč katastrofa ? Samozřejmě je to myšleno s velkou nadsázkou. Samotný motor je srdce našeho Fiátku a každý z nás by chtěl, aby byl v té nejlepší kondici a hlavně, aby byl spolehlivý a nikde nás nenechal v úzkých. Nikdy nezabráníme katastrofickému scénáři, jako je třeba prasknutí ojnice, která se rozhodla podívat ven, nebo třeba prasknutí bloku motoru, výfuku a dalších částí, ale správnou údržbou a montáží dokážeme předejít spoustě závad a problémů. Určitě tyto články neslouží k zastrašení, ale k prevenci. Často se při svých generálkách motoru setkávám s tím, že majitel motor doveze a řekne mi: motor jsem koupil a podle bývalého majitele je po generálce, má najeto jen pár kilometrů a bude stačit jen přetěsnit. Ve všech případech, které jsem kdy zatím dělal, vždy takovéto generálka byla špatná a bylo jasné, že motor skládal někdo, kdo tomu nerozumí. Nic proti takovýmto lidem, kteří se snaží si motory opravit samy, ale většinou napáchají více škody jak užitku a stojí to ve finále více peněz, než kdyby se to udělalo jednou a pořádně. 

          Samotný motor má tu výhodu, že si jej můžeme snadno vyndat a položit na stůl.  Většinou toho na první pohled mnoho neuvidíme, maximálně chybějící části motoru, nebo místa "poblitá" od oleje. Majitele těchto vzduchem chlazených dvouválců často trápí problém unikajícího oleje, často jej nazývají jako olejnička. Nový majitelé těchto aut jsou často překvapeni, že při výstavách, nebo akcích vzduchem chlazených dvouválců většinou na náměstích organizátoři rozdávají papírové kartony pod motory a převodovky, aby neudělali skvrny od kapajícího oleje. Ve většině případů je tento olej však z převodovky.  

           Před tím, že motor vůbec vyndáte z auta ven si musíte vyjasnit to, co se s motorem bude dělat. Mluvím tady spíše o celkových generálkách, nikoliv menších opravách. Ze svých skutečností vím, že na prvním místě je SPOLEHLIVOST. Na druhé místě je VÝKON a samozřejmě také VZHLED, ale to je již taková třešnička na dortu, když motor dělám od základů, proč ho za pár kaček neudělat i pěkný. U těchto motorů platí pravidlo, že čím výkonnější motor postavíme, tím menší bude jeho životnost ( nebo jen různých komponentů ) a jak jsem již napsal výše, špatná generálka stojí občas zbytečné peníze za další opravy.

           Takže pokud už máte jasno, co budete s motorem dělat, ještě jej z auta nevyndávejte, ve druhém článku si změříme tlaky, pokud však nemáte měřící přístroj, tak motor rozebereme a podíváme se na vůle pístních kroužků. A jak jsem vůbec dospěl k nadpisu KATASTROFA ? Většina z těch, kteří se rozhodnou pro úplně nový motor, někde seženou druhý, neznámého původu, aby mohly se svým nadále jezdit. Takže před námi stojí neznámý motor, neznámého původu a nám nezbyde nic jiného, než ho dát dokupy. Posuďte samy na této fotografii jednu vzduchem chlazenou katastrofu. Pokud vás něco na toto téma zajímá, napište mi komentář pod tento článek, pokud budu vědět, tak odpovím, poradím :)

 

Komentáře k článku (0)

K článku se nevztahují žádné komentáře.

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Web:
Zpráva:
Jaký je rok?:

Newsletter

Chcete si občas nechat od nás zaslat aktuality? Vyplňte Váš e-mail.