Stavba motoru krok č. 4 - mytí motoru

Často se mě ptáte, čím čistím motory, že vypadají tak pěkně. Nic složitého na tom není, chce to jen několik hodin trpělivosti a několik litrů ředidla. Jdeme na to, je to jednoduché ...

          Většina dlouho uskladněných motorů na sobě mají jakousi olejo-špinavou-hliněnou vrstvu čehosi, která nejde jen tak omýt a hlavně nemá žádný inteligentní název. Nejhorší scénář, který Vás může potkat, může vypadat asi takhle.

           Na mytí bloku motor, víka rozvodů a dalších dílů osobně používám NITRO ředidlo. Pokud je na dílech větší nános, osobně nezbývá nic jiného než vzít do ruky ocelové kartáče, brusné kartáče na vrtačku, nebo flexu. Za samotným vyčištěním motoru není nic jiného, než špinavá práce a hodiny ručního čištění. Na trhu se dají koupit účinné čističe, ale jejich cena je šílená, řádově tisíce korun. Pokud se rozhodnete pro NITRO ředidlo jako já, omytí celého motoru Vás vyjde zhruba na 200,- Kč a to ten motor bude opravdu hodně špinavý, třeba jako ten nahoře na fotce. Samotné omytí bloku motoru vyžaduje velkou opatrnost a to při čištění otvorů v bloku, styčných ploch atd, rozhodně nepoužívejte flexu s brusným kartáčem na místa, kde dosedá třeba víko rozvodů, ložiska, nebo dokonce otvor pro vačku, nebo zdvihátka ventlů, tady používejte vždy jen štětec. Pokud máte možnost jemného pískování, klidně díly pískujte, ale všechny tyto rizikové plochy zakrejte, aby nedošlo k jejich zničení, to samé dosedací plechy atd., tuto možnost však nedoporučuju, protože PÍSEK DO MOTORU NEPATŘÍ. I když pak motor omyjete, ponoříte do lázně, nevěřím tomu, že všechen písek vyplaví ven, proto za mě ne, v tomto případě ušetříte pár minut, ale riziko poškození motoru je velké. Osobně využívám na mytí brusku s prodlouženým nástavcem, na které se dají nasadit menší kartáče, se kterými se dostanu i do těch nejmenších záhybů. V průběhu čištění doporučuju několikrát použít tlakovou pistoli s kompresorem a všechny záhyby, dutiny, závity vystříkat a tak vyčistit.

          Pokud se dostanete do finální verze, když už jsou všechny nečistoty očištěné a už není co mýt, opláchněte díly čistým ředidlem a poté kompresorem vyfoukejte. Po tomto úkonu zjistíte, že hliník není zářivý, tak jako nový. Díly budou vypadat jako na další fotce, sice čisté, ale na první pohled nic moc. Tohoto docílíte za těchto podmínek velice snadno, toto Vám ukážu v jednom z následujících článků.

Komentáře k článku (0)

K článku se nevztahují žádné komentáře.

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Web:
Zpráva:
Jaký je rok?:

 

  

 

  

 

 

 

 

Newsletter

Chcete si občas nechat od nás zaslat aktuality? Vyplňte Váš e-mail.