Stavba motoru krok č. 5 - plechy motoru a detajly

Plechy motoru zkontrolujeme, poradím Vám, jakou barvu na ně nejlépe použít, zda-li komaxit, nebo ne. Při montáži se podíváme na správné utažení plechů a čemu se vyvarovat, aby Vám nepopraskaly... Celý článek mžete číst kliknutím na něj !

Stavba motoru krok č. 5 - plechy motoru a detajly

          Při samotné demontáži plechů motoru dbejte na zvýšenou kontrolu veškerých záhybů, úchytů a plechů samotných. Neměly by být nikde popraskané, pokud ano, budete je muset zavařit a nebo vyměnit za nový díl. Nedoporučuji Vám kombinovat plechy třeba ze dvou motorů, každý je přizpůsobený na jiný motor a z důvodu většího pnutí by mohlo dojít k prasknutí. Pokud budete muset však nějaký nahradit z důvodu poškození, nic Vám jiného nezbyde, ale vždy je důležité postupovat velice opatrně, nikdy neutahovat nic přes sílu a co s největší opatrností. Při samotné demontáži se musíte také rozmyslet, co s plechy budete dále dělat a jak mají poté vypadat. Uznejte samy, že motor po generálce, která se dělala co nejlevněji, bez nové barvy je sice funkční, ale nemastná neslaná.

ŠROUBY ALTERNÁTORU (DYNAMA) A KLAPKA TOPENÍ 

          Pokud máme plechy demontované a připravené na další úkony ( pískování, komaxit, barva ) je také důležité zkontrolovat dva šrouby držící alternátor ( dynamo ). Často se stává, že jsou buď vytržené a nebo se protáčejí a není možné je utáhnout. V takovémto případě je potřeba zavařit, ale pozor ze strany k vrtule nesmí šroub zasahovat do volného otáčení vrtule, toto je potřeba před samotnou montáží ověřit a dostatečně zbrousit. Další problém, který může nastat je u plechu topení, viz. obrázek vpravo. Osa klapky samotného topení často bývá vyběhaná natolik, že brání správné funkci a je potřeba ji opravit. Způsob opravy každý volí sám, jde to více způsoby. Levnější je navaření matky stejného průměru, nebo vytvoření kovové vložky, kterou následně zalisujete a z druhé strany zavaříte, aby nedošlo k vypadnutí vložky.  

 SNÍŽENÍ HLAVY

          Pokud máte v úmyslu snížit hlavu válců, musíte myslet i na to, že nebudou sedět díry na šrouby na vrchním plechu chlazení a také na plechu topení, viz. obrázky dole. Díry tomu budete muset přizpůsobit, posunout dolů o tolik, kolik budete hlavu snižovat , nestačí jen plechy zatlačit dolů. Poté budete ještě muset zvětšit díry na propouštěcí šrouby do hlavy, pokud se rozhodnete je dávat zpět. Po úpravě a kontrole těchto částí, můžeme pokračovat.

 KOMAXIT, NEBO BARVA ?

          Je libo barvu, dejte barvu. Je libo komaxit, dejte komaxit, je libo nedávat nic, nedávejte nic. Výběr barvy na Vaše plechy je na Vás, já Vám pouze z osobní zkušenosti mohu doporučit naše zkušenosti. Osobně jsem zastáncem dobře udělaného komaxitu, vypalovaná barva v peci, ale pozor, není komaxit jako komaxit. Za ta dlouhá léta, co děláme FIátky jsem se setkal s komaxitem, který se do roka odloupával, nebo dokonce začal reznout. V současné době nám komaxit dělá ověřená firma a hlavně dobře. Samotné plechy je zapotřebí nejdříve OPÍSKOVAT. ALE POZOR, VÍKO VENTILŮ A OLEJOVOU VANU NIKDY NEPÍSKUJTE !!!! Znám již několik případů zadření motorů díky písku, který se do motoru dostal, to samé nikdy nenechávejte ventilové víko pískovat a následně komaxitovat. Písek uvnitř v záhybech se vlivem vypalování komaxitu usadí a postupně se poté do motoru uvolňuje. Jak složité je víko ventilů a kde se písek usazuje se můžete podívat na fotografii v pravo. Osobně plechy pískujeme, necháváme pozinkovat (na přání) a poté dvojití komaxit, samotné víko a vanu lakujeme ručně. Další z možností je nechat plechy nalakovat barvou, to už je na Vás :) 

 VENTILOVÉ VÍKO a olejová vana

          Jak jsem již uváděl výše, VÍKO V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEPÍSKOVAT, to samé olejovou vanu ! Vyvarujte se komaxitu. Nejlepší způsob je očistit jej ručně, obrousit a nalakovat teplotně odolným sprejem. Osobně používám sprej na brzdiče, tyto vydrží extrémní teploty, což je na víko ventilů jako dělané. Samotné ventilové víko překontrolujete také ze spodní strany a to konkrétně vyztužení víka, nesmí být popraskané, nebo odloupnuté od samotného víka.

 ZINKOVÁNÍ DALŠÍCH DÍLŮ

          Samotný motor může být pěkný, ale může být ještě hezčí. Veškeré díly na motoru, jako je táhlo plynu, držáky motoru, držáky výfuku při sundání nechte jemně opískovat a nechte je nazinkovat, tak jako, když vyjeli z továrny a jako třešničku na dort na motor v dalších článcích nalepíme i originální výrobní štítky. které můžete zakoupit v eshopu www.fiat500126.cz

           Ať už zvolíte jakoukoliv variantu barev Vašeho motoru, nenechte si do toho nikým kecat, je to jen Vaše auto a jakou bude mít barvu máš motor je jen na Vás. Z vlastní zkušenosti Vím, že většina se rozhodne pro decentní vzhled, tak jako kdyby vyjel z továrny a to černý. 

 Ukázky našich prací

Komentáře k článku (0)

K článku se nevztahují žádné komentáře.

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Web:
Zpráva:
Jaký je rok?:

 

  

 

  

 

 

 

 

Newsletter

Chcete si občas nechat od nás zaslat aktuality? Vyplňte Váš e-mail.