Výměna oleje s externím olejovým filtrem a chladičem

Je to jednoduché, ale je potřeba dodržovat pár základních postupů, aby nedošlo ke zbytečnému přidření motoru, nebo chodu bez mazání na prázdno. Pokud Vás návod zajímá, klikejte.

Postup:

1.       zahřejeme motor (10 minut svižné jízdy nebo 20-30 minut volnoběhu) v závislosti na teplotě okolí čas přidáme

2.       sundáme víčko nálevky

3.       povolíme vypouštěcí šroub

4.       připravíme si nádobu na olej

5.       lehce přizvedneme motor heverem za plechy ventilátoru, tak aby byl motor nakloněný doprava, nebo stačí najet levou sranou na obrubník.

6.       vyndáme vypouštěcí šroub a necháme vytéct olej

 

 7.       sundáme chladič a vylijeme ho

8.       odšroubujeme externí filtr oleje a zahodíme

9.       z hadic necháme volně odtéct olej

10.   do nálevky vlijeme přibližně deci nového oleje a motor párkrát protočíme startérem

 11.   sundáme zadní čelo karoserie

12.   sejmeme víko odstředivky a vyčistíme, nejprve mechanicky (šroubovákem) a poté odmastíme (např. spray na brzdy) nepoužívejte benzín či ředidla!!!

13.   nasadíme gumový kroužek (Já ho vždycky ještě máznu silikonem, ale pokud je nový měl by těsnit sám. Ale víte jak ,,měl by“)

 

14.   dáme zpět víčko a zadní čelo

15.   po vykapání oleje z vany zašroubujeme vypouštěcí šroub

16.   !!!!! do nového filtru nalijeme nový olej (filtr je jako houba a chce to na několikrát dokud není zcela plný) Hodně lidí mi už psalo, že nechce motor nasát olej nebo to dlouho trvá a že třeba půl hodiny trvá než začne mazat, tak si zapište za uši, že filtr musí být napuštěný olejem a plný !!!!

 

17.   do chladiče také nalijeme olej… je to obdobné jako s filtrem

 

 18.   našroubujeme filtr a zkontrolujeme, jestli jsou utažené i jiné věci kolem, jako podložka s čidly, čidla atd…

 

19.   připojíme hadice a vrátíme chladič na místo

20.   překontrolujeme utažení všech komponent

21.   !!!! povytáhneme nebo úplně vyndáme měrku oleje !!!! předejdete zbytečnému vybublávání a přelití nálevky

 

22.   nalijeme nový olej (7řadý chladič + 2m hadice + filtr = 3,5l oleje …3l vypuštěného oleje), při této kombinaci je dobré udržovat hladinu oleje cca 3mm nad ,,max“ měrky

23.   pokud jste lepili víčko odstředivky na silikon je dobré mu dát čas a zatvrdnutí než nastartujete.. nechávám přes noc

24.   Po zahřátí a vychladnutí je dobré zkontrolovat utažení filtru (těsnění se po zahřátí vymáčkne)

 

25.   a pokud už dále nikde nic nesákne je hotovo =)

Komentáře k článku (0)

K článku se nevztahují žádné komentáře.

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Web:
Zpráva:
Jaký je rok?:

 

  

 

  

 

 

 

 

Newsletter

Chcete si občas nechat od nás zaslat aktuality? Vyplňte Váš e-mail.