Události, data a další zajímavosti vozu Fiat 126


Změny vozu FIAT 126 P 

          Od začátku výroby vozů Polski FIAT 126 P v FSM byla provedena celá řada změn. První vozy PF 126 P 600 z roku 1973 měly motor o obsahu 594 cm 3, bubnové brzdy o průměru 170,1 mm a dynamo. V dalších letech byla prováděna další modifikace v konstrukci vozu. Např. u bubnových brzd byl zvětšen průměr na 185,53 mm, dynamo bylo nahrazeno alternátorem a u nového modelu PF 126 P 650 se objevil nový motor o obsahu 652 cm3. V Polsku se také objevily různé verze odvozené z modelu 650, např. S nebo K. 

Polski FIAT 126 P 650 E 

V roce 1982 byl proveden radikální zásah v oblasti spotřeby paliva u motorů o obsahu 652 cm3. Největší změny:

- nový karburátor Weber 28 IMB 10/250
- nová konstrukce výfuku
- přidám tlumič do sací trouby z čističe vzduchu do karburátoru
- změněn základní předstih zážehu 7°30' před HÚ (původně 10°)

V roce 1983 byly provedeny další změny na motoru. Další konstrukční změny se týkaly opět snížení spotřeby paliva. Výsledkem byl nový model PF 126 P 650 E (ekonomický). Tento model se vyráběl ve čtyřech verzích:

Standard - PF 126 P 650 E
Special - PF 126 P 650 ES
Komfort - PF 126 P 650 EK
vůz pro invalidy - PF 126 P 650 EI

Polski FIAT 126 P 650 FL "Face Lifting" 

          Od roku 1984 byla provedena opět celá řada změn. Velký vliv na změny měl také náběh nového vozu FIAT Cinquecento, ze kterého byly převzaty některé technologie a části. V roce 1992 převzal FSM pod svá křídla italský FIAT a založil novou společnost FIAT AUTO Poland S. A. V tomtéž roce bylo také rozhodnuto, zda se 126 bude vyrábět dál. Výsledkem rozhodnutí bylo ponechat ji ve výrobě, pokud o ni bude na trhu zájem. Mezi významné změny můžeme zařadit:

vůz se prodloužil na 3109 mm z původních 3054 mm, motory od roku 1992 mohou spalovat, kromě olovnatého, také bezolovnatý benzín LO 95, (vozy exportované do Austrálie mohly spalovat bezolovnatý benzín již od roku 1988)


- šnekové řízení bylo nahrazeno hřebenovým
- mechanické zapalování elektromagnetickým
- zapalovací soustava je již bez rozdělovače
- montován je také čistič paliva
- chromované nárazníky nahradily plastové, dveře jsou doplněny o okrasné plastové lišty
- také interiér prošel řadou změn, např. ovládací prvky a kontrolní zařízení jsou lépe funkční a estetičtější, panel přístrojů je maximálně přehledný, vozy jsou také standardně vybavovány elektroventilátorem
- seriově jsou také montována sedadla používaná v Cinquecentu (sedačky zn. "Inter Groclin")
- bezpečnostní pásy jsou samonavíjecí
- kola mají nové poklice stylově podobné taktéž FIATu Cinquecento


Varianty vybavení vozu Polski FIAT 126 P 650 FL

Varianta 1: ohřívané zadní okno, samonavíjecí pásy, elektroventilátor výměny vzduchu ve voze
Varianta 2: Var. 1 + rozkládací sedadla polstrovaná tkaninou (místo koženky), pravé boční zrcátko
Varianta 3: Var. 1 + komplet sedadel od firmy Inter Groclin, pravé boční zrcátko
Varianta 4: Var. 1 + přední sedadla rozkládací se záhlavkami, polstrovaná tkaninou, hřebenové řízení, volant typu 126 BIS, otevíratelné zadní okénka, ozdobná kola místo sériových, pravé boční zrcátko

 

  

 

  

 

 

 

 

Newsletter

Chcete si občas nechat od nás zaslat aktuality? Vyplňte Váš e-mail.