Témata Témata: Historie Historie:
Je UOVO 300 budoucnost v bydlení na kolech ? Recenze Karavanem s úsměvem Caravaning Brno 2023

Je UOVO 300 budoucnost v bydlení na kolech ? Recenze Karavanem s úsměvem Caravaning Brno 2023

Je UOVO 300 budoucnost v bydlení na kolech ? Recenze Karavanem s úsměvem Caravaning Brno 2023. Děkujeme za milou recenzi kamaráde ♥

Jak vypadá tažné na Fiata 500 a jak vypadá namontované na autě !

Jak vypadá tažné na Fiata 500 a jak vypadá namontované na autě !

V tomto videu Vám ukážu krátký unboxing tažného zařízení na staré Fiaty 500 a také, jak vypadá namontované na autě.

Caravaning Brno 2023 - Fiat 126 a UOVO 300

Caravaning Brno 2023 - Fiat 126 a UOVO 300

O tom, že existuje nějaký veletrh obytných vozů jsem věděl. O tom, že je v Brně jsem také věděl, ale nikdy by mě nenapadlo, že se tam pojedu podívat a natož tam vystavovat své dílo v podobě nejlehčího přívěsu v ČR UOVO 300, jehož stvořitel je Tomáš Janda, kterému patří velké DÍKY. Když jsem dostal nabídku vystavovat soupravu svého Fiátku 126 a UOVO 300, říkal jsem si, to snad není ani možné, já na to nemám. No ejhle, je 1.11.2023 a my máme naloženo a jedeme směr Brněnské výstaviště předvést světu, jak obyčejný kluk ve spolupráci se skvělými lidmi z Home on Wheels a stvořitelem Tomášem, vytvořili nejlehčí obytný přívěs v ČR, na který se teď v přůběhu veletrhu má přijít podívat tisíce lidí. A jak se to celé povedlo a jaké to bylo se můžete podívat v mém videu.

22. Maluchiáda 5. – 7. září 2025 Autokemp Nový Rybník u Nepomuku

22. Maluchiáda 5. – 7. září 2025 Autokemp Nový Rybník u Nepomuku

Máme za sebou další Maluchiádu, která se konala v Autokempu Nový Rybník u Nepomuku a celkem se nás sešlo 60 Fiátků 126. Děkujeme požadatelům za pohodový sraz a těsíme se na další rok!

Koupil jsem Fiata 509 z roku 1927 !

Koupil jsem Fiata 509 z roku 1927 !

Ano zbláznil jsem se a koupil jsem si skoro 100 let staré auto, konkrétně Fiata 509 z roku 1927. Při našem prvním setkání jsem měl husí kůži, takže to byla doslova láska na první pohled.

Muzeum Trabantů - Nová Ves pod Pleší

Muzeum Trabantů - Nová Ves pod Pleší

Navštívili jsme Muzeum Trabantů v Nové Vsi pod Pleší a stálo to za to! Čeká vás legendární atmosféra Žlutého Cirkusu Dana Přibáně a k tomu unikátní osobní sbírka pana Fouknera – vše na jednom místě! Podívejte se na video a objevte to s námi! A věřte, tohle místo prostě musíte navštívit!

Elektrický startér ve Vašem Fiatu a startování páčkou, jako s mechanickým startérem?

Elektrický startér ve Vašem Fiatu a startování páčkou, jako s mechanickým startérem?

Ano je tomu tak, umíme upravit klasické seriové páčky na páčky se spínačem, který po zatažení spustí elektrický startér a nikdo nic nepozná. Vzhledově na autě nepoznáte nic, nemusíte přidávat přídavné startovací tlačítko. A jak to vypadá se můžete podívat v tomto videu. Pokud budete chtít také upravit Vaše páčky ve Vašem Fiátku, ozvěte se nám.

Testovali jsme nejmenší obytný přívěs: malý a lehký karavan umí být praktický

Testovali jsme nejmenší obytný přívěs: malý a lehký karavan umí být praktický

Dva lidé, jeden Opel Astra, přívěs UOVO300 velký jako větší postel, dvoutisícikilometrová trasa přes dálnice, okresky, lesní i polní cesty — a chuť vyrazit na sever. Z Olivětína u Broumova, kde se tento drobný obytný vůz rodí, jsme se vydali do Polska, abychom zjistili, co dokáže jeden z nejmenších a nejlehčích karavanů v Evropě. A zjistili jsme, že pro auto je tahle zátěž jako komár pro slona.

#9 Po stopách historie vozu FIAT - železniční muzeum Savigliano, vlaky Fiat a konec naší cesty

#9 Po stopách historie vozu FIAT - železniční muzeum Savigliano, vlaky Fiat a konec naší cesty

Máme tu poslední den naší výpravy do Turína a frčíme do města Savigliano kousek od Turína, kde navštívíme muzeum železnice. A proč zrovna muzeum železnice ? Odpověď je jasná, nachází se zde ikonické vlaky značky Fiat pod názvem Littorine. Neskutečně nám celá výprava utekla a bohužel je tu konec, tímto výletem končíme naší výpravu za poznáním historie Fiatu, ale už teď vím, že se jednou do Turína vrátíme a budeme pátrat po další fascinující historii.

Testovali jsme střešní stan od 4campers.cz na Fiatu 126 a jak to dopadlo ?

Testovali jsme střešní stan od 4campers.cz na Fiatu 126 a jak to dopadlo ?

Vždycky jsem chtěl šoupnout střešní stan na Fiátka a zajímalo mě, jestli je to reálné nebo není. Zúčastnili jsme se akce Veteráni na Broďáku a to byla ideální příležitost na to, vyzkoušet jestli se dá vyslat na střeše Fiátku 126, nebo ne. Zapůjčili jsme si střešní stav od 4campers.cz a jak to dopadlo se můžete podívat v tomto videu.

Veteráni na Broďáku 6. ročník 19.7.2025

Veteráni na Broďáku 6. ročník 19.7.2025

Máme za sebou další, tentokrát 6. ročník Veteránů na Broďáku, který se konal 19.7.2025 kde jinde, než v Kempu Brodský u Červeného Kostelce. Také děkujeme cestovaliteli Marku Svobodníkovi, který byl nedílnou součástí letošního ročníku. Moc děkujeme pořadatelům za krásnou akci plnou sluníčka, veteránů a skvělých lidí a budeme se těšít za rok

Fiat 500 Steyr Puch

Fiat 500 Steyr Puch

Puch 500 (též Steyr-Puch 500) byl malý automobil, který vyráběl rakouský výrobce Puch, dceřiná společnost Steyr-Daimler-Puch (existující společnost Magna Steyr vznikla fúzi firmy Magna Europe a části původního průmyslového konglomerátu Steyr-Daimler-Puch). Vyráběl se na základě licence od společnosti Fiat a byl založen na modelu Fiat 500, měl však odlišný motor rakouské konstrukce. Automobil se vyráběl ve Štýrském Hradci (Graz).

Jedeme na nákup Fiatu 850T a podíváme se na to, jak vypadá dobový servisní Fiat

Jedeme na nákup Fiatu 850T a podíváme se na to, jak vypadá dobový servisní Fiat

O tom, že existuje, respektive existoval servisní Fiat vím, ale když jsem na internetu objevil, že se podobné auto nachází na autovrakovišti, ani minutu jsem neváhal a vydal se pro něj. A co myslíte, podařilo se mi objevit servisní Fiat a nebo ne ? Na to se můžete podívat v tomto videu.

Veteráni Heřmánkovice a Tatra sraz 5.7.2025

Veteráni Heřmánkovice a Tatra sraz 5.7.2025

Jednalo se o třetí ročník srazu veteránů v obci Heřmánkovice, který byl opět obohacen o menší "větší" sraz vozů Tatra. A jak se to povedlo se můžete podívat v tomto videu. Děkujeme všem, kteří se na srazu podíleli a samozřejmě všem, kteří přijeli. Budeme se těšit na příští rok.

Náhrada  seriového startéru Fiat 126, 500 za redukovaný startér ze Škodovky a jeho montáž do vozu

Náhrada seriového startéru Fiat 126, 500 za redukovaný startér ze Škodovky a jeho montáž do vozu

V tomto videu si ukážeme postup výměny původního sériového startéru ve voze Fiat 126 za výkonnější startér určený pro vozy Škoda. Ať už se rozhodnete pro výměnu startéru z jakéhokoliv důvodu, tak v tomto videu se podíváme na to, jak jej namontovat do auta a také jaké získáte výhody, či nevýhody.

Výměna ozubených kol v olejovém čerpadle Fiat 126, aneb byla to ta příčina rachotícího motoru ?

Výměna ozubených kol v olejovém čerpadle Fiat 126, aneb byla to ta příčina rachotícího motoru ?

Můj Fiátek začal vyadávat poměrně hnusné zvuky připomínající drhnutí řetězu, nebo něco takového vycházející z motoru a tak jsem se pustil do hledání příčiny. Třeba budete mít jednou podobný problém, třeba Vám Fiátek bude také vydávat takové šeredné zvuky a tak budete vědět, kde by mohla být příčina. A jak se mi to povedlo se můžete podívat v tomto videu.

Fiat 508 "Balilla" Sport spider, 1933, 995ccm - Centro Storico Fiat

Fiat 508 "Balilla" Sport spider, 1933, 995ccm - Centro Storico Fiat

Fiat 508 Balilla je vůz vyráběný společností FIAT ve 30. letech 20. století , díky kterému v Itálii začala masová motorizace . Spider : dvoumístný vůz vedle sebe, třístupňová převodovka; sedadla byla kožená; čelní sklo bylo možné sklopit a plátěnou stříšku bylo možné uložit do speciální tašky. K dispozici také ve výbavě „Lusso“. Od roku 1934 byl k dispozici se 4+1stupňovou převodovkou, esteticky nezměněnou. Projekt realizovalo několik slavných osobností motoristického světa oněch let: Tranquillo Zerbi , Antonio Fessia , Bartolomeo Nebbia a Dante Giacosa, kteří postavili vůz s elegantními výkony, ale s relativně nízkými náklady. Model byl představen na milánském veletrhu 12. dubna 1932 během autosalonu a vyznačoval se především základní cenou pouhých 10 800 lir .

Nejlehčí obytný přívěs UOVO 300 čtvrté generace s celkovou váhou 131kg a jaké jsou novinky ?

Nejlehčí obytný přívěs UOVO 300 čtvrté generace s celkovou váhou 131kg a jaké jsou novinky ?

UOVO 300 čtvrté generace je hotový a v tomto videu Vám ukážeme jeho finální podobu. Na přání majitele má přívěs dveře na každé straně, zesílenou OJ kvůli opěrnému kolečku, dále SPZ na přání, zapsané váhy do TP max. přípustná hmotnost 300Kg, LED světla, úložný box v přední části a další úpravy.

Trike Rewaco a UOVO 300 čtvrté generace, váha 131 kg, nejlehčí přívěs pro dvě osoby

Trike Rewaco a UOVO 300 čtvrté generace, váha 131 kg, nejlehčí přívěs pro dvě osoby

UOVO 300 čtvrté generace zapojený za Trikem Rewaco. A co to znamená čtvrté generace ? Oproti předchozím generacím je z materiálu kompozitního hliníku, přičemž má otevírací uzamykací dveře na každé straně. Součástí přívěsu je v přední části úložný box a je opatřený otočným předním kolečkem pro snadnejší manipulaci. Troufám si říct, že přívěs je již skoro dokonalý a většinu much se nám podařilo vychytat. A jak se líbí Vám ?

Fiat 16/20 HP, 1903, 4172ccm - Centro Storico Fiat

Fiat 16/20 HP, 1903, 4172ccm - Centro Storico Fiat

Fiat 16-20 HP je vůz vyráběný společností Fiat v letech 1903 až 1906. Byly vyrobeny čtyři série, všechny s pohonem zadních kol.

Garage REVORACING vol. 31 - nepodařený nákup Fiat 500 za 270 000,- Kč je hotový a co je nového ?

Garage REVORACING vol. 31 - nepodařený nákup Fiat 500 za 270 000,- Kč je hotový a co je nového ?

Dlouho jsem Vám nenatočil žádné video z dílny a tak jsem to napravil, abych Vám ukázal, jak vypadá Fiat 500 nepodařený nákup za 270 000,- Kč před předáním majitelům, ukážu Vám co je u nás nového. Majitelům Fiátků 500 nabízíme nově klempířské práce, ale abychom Vám do budoucna mohli nabídnout komplexní služby od A až do Z, chybí nám v teamu lakýrník, takže pokud jsi šikovný lakýrník a chceš dělat netradiční auta, která lidem dělají radost, ozvi se.

Nabízíme klempířské práce majitelům Fiatu 500 a hledáme lakýrníka do našeho teamu !

Nabízíme klempířské práce majitelům Fiatu 500 a hledáme lakýrníka do našeho teamu !

Stará auta děláme rádi, baví nás to, ale abychom Vám mohli nabídnout komplexní služby, chybí nám v našem teamu lakýrník, který by pro nás lakoval vyjímečná auta, která mají svou duši.

Renovace podvozku, interiéru a motoru Fiat 500 - světle hnědá barva

Renovace podvozku, interiéru a motoru Fiat 500 - světle hnědá barva

Máme za sebou kompletní renovaci podvozku, interiéru, motoru Fiatu 500 a rádi bychom se s Vámi podělili s výsledkem.

#8 Po stopách historie vozu FIAT - Muzeum Centro Storico Fiat Torino

#8 Po stopách historie vozu FIAT - Muzeum Centro Storico Fiat Torino

Máme tu další díl naší cesty za poznáním historie Fiatu a dneska Vás provedu muzeem Centro Storico Fiat v Corso Dante, kvůli kterému jsme do Turína jeli znovu, protože minulý rok bylo zavřené. Potkali jsme zde úžasného průvodce Darka, kterého jsme potkali minulý rok a strávili jsme zde necelých 6 hodin, ze kterých vzniklo hodiny a hodiny videomateriálu.

Fiat traktor 702, 1919, 5640ccm - Fiat Trattice tractors / Centro Storico Fiat Torino

Fiat traktor 702, 1919, 5640ccm - Fiat Trattice tractors / Centro Storico Fiat Torino

Fiat 702 byl první zemědělský traktor vyrobený společností Fiat Trattori v roce 1919 v Turíně. Jedná se o stroj vhodný zejména pro orbu mimo brázdu, ale vhodný i pro přepravu. Byl vyvážen do Jižní Ameriky do Francie a značný prodejní úspěch zaznamenal v Itálii. První modely měly zelenou nebo šedou karoserii , kovová kola bez pneumatik a ruční startér. Motor byl odvozen z nákladního automobilu, který se používal během první světové války.

Cesta za snem # 2 - oprava přední části střechy, okapy, demolice dalšího sloupu a co nás čeká letos

Cesta za snem # 2 - oprava přední části střechy, okapy, demolice dalšího sloupu a co nás čeká letos

Jaro je tu a konečně jsem se dočkal, pustili jsme se do opravy střechy v přední části. A jak se nám to povedlo se můžete podívat v tomto videu :)

#7 Po stopách historie vozu FIAT - Lingotto, hrobka Agnelli ve Villar Perosa, pomník G. Agnelliho

#7 Po stopách historie vozu FIAT - Lingotto, hrobka Agnelli ve Villar Perosa, pomník G. Agnelliho

Máme tady pátý den naší výpravy za poznáním historie značky Fiat a začínáme v bývalé továrně Lingotto, kterou již mod dobře známe z minulého roku, ale nepodívat se sem by byl hřích. Krásný slunečný den se nabízí dále k návštěvě města Villar Perosa na severu Turína, kde se nachází rodinná hrobka rodiny Agnelli a při samotné cestě do centra je našli samotný pomník toho největšího Giovanni Agnelliho. Byl to krásný prosluněný den plný Fijatích zážitků.

#6 Po stopách historie vozu FIAT - Palazzo Bricherasio, Mole Antonelliana, Corso Raffaello, Abarth

#6 Po stopách historie vozu FIAT - Palazzo Bricherasio, Mole Antonelliana, Corso Raffaello, Abarth

Druhá část čtvrtého dne v Turíně za poznáním historie Fiatu a my pokračujeme k paláci Bricherasio, ve kterém byly podepsány samotné stanovy Fiatu, dále jsme se vydali do nebes na věž Mole Antonelliana, kde jsme měli nádherný výhled na Turín a na Alpy. Jako předposlední zastávkou bylo Corso Raffaello, kde vznikla samotná myšlenka předchůdce Fiatu a jako tečka na konec bylo budova sídla Abarthu.

#4 Po stopách historie vozu FIAT - Mirafiori, FCA Italy, Corso Giovanni Agnelli, Caffe Burello

#4 Po stopách historie vozu FIAT - Mirafiori, FCA Italy, Corso Giovanni Agnelli, Caffe Burello

Máme tady čtvrtý den naší cesty do Turína za poznáním historie Fiatu a vyrážíme do víru velkoměsta . Máme sepsaný seznam míst spojených s touto značkou a dnešní den začínáme před branou firmy Mirafiori, aktuálně největší výrobní závod Fiatu, avšak dovnitř nás nikdo bohužel nepustil a tak výroba vozu Fiat v roce 2025 zůstane naším očím skryta. Cestou do města jsme se prošli ulicí Corso Giovanni Agnelliho a jeho stromovou álej a skrze plot jsme se podívali na vstup FCA Italy, jehož brány jsou pro veřejnost uzavřeny. Pokračujeme do centra města konkrétně k hlavnímu nádraží Porta Nuova a na místo Caffe Burello, které se nachází opodál, kde se sházeli vlivní osobnosti světových dějin a také se na tomto místě konaly zakládací schůze Fiatu. A jak to vypadá na místě dneska se můžete podívat v tomto videu.

Započal jsem renovaci Fiatu 500 Luigi, vezeme ho na opískování a od klempíře si vezeme hotové Lusso

Započal jsem renovaci Fiatu 500 Luigi, vezeme ho na opískování a od klempíře si vezeme hotové Lusso

Před nedávnem jsme vezli Fiata 500 Lusso ke klempíři ke kompletním klempířkým pracem a nastal čas si hotové auto vyzvednout. Při té příležitosti jsem se pustil do renovace svého Fiátku 500, kterého jsem nazval Luigi. Luigiho vezeme na opískování a poté také ke klempíři. A jak to celé dopadlo se můžete podívat v tomto videu.

Newsletter

Chcete si občas nechat od nás zaslat aktuality? Vyplňte Váš e-mail.