125 SR 12 Pirelli Cinturato CN54
Majitelé Fiátků 500 často pátrají po ideálních originálních pneumatikách a to ať už za účelem zachování originality vozu, tak z důvodu, že tyto pneumatiky jsou typizovány pro tento vůz a správně na něj jiné nepatří. Originální pneumatiky jsou také důležité pro následnou technickou kontrolu, protože "správně" bez rozměru napsaného v technickém průkazu je vozidlo nezpůsobilé a často technici chtějí pneumatiky nahradit, jinak neprodlouží vozidlu technickou kontrolu. V tomto článku Vám představíme originální pneumatiky 125 SR 12 PIRELLI CINTURATO CN54 a také v neposlední řadě Vám nabízíme objednání těchto pneumatik z našeho eshopu www.fiat500126.cz.
První model 125 SR 12 Formula CN54
V samotných začátcích, v době, kdy byl klasický Fiat 500 méně žádaným rozpočtovým vozem, vyráběli model 125 SR 12 Cinturato CN54 levnější variantu Formula. Když si však později uvědomili a čas ukázal, jak skvělý je malý Fiat 500, Pirelli začali vyrábět model 125SR12 CN54 pod řadou pneumatik Pirelli Collezione Cinturato, které později nahradili model 125SR12 Formula Cinturato CN54.
Technologie pneumatiky Pirelli 125SR12
Ideální pro různé verze Fiatu 500, které byly uvedeny do výroby v roce 1957, Pirelli znovu vyrábí Cinturato CN54 v rozměru 125 R 12. Jedná se o radiální pneumatiku, která je esteticky stejná jako originál, ale je vyrobena z moderních směsí pro lepší přilnavost, zejména na mokru. V celém programu výzkumu a vývoje pneumatiky používali inženýři společnosti Pirelli stejné parametry, jaké používali původní designéři, aby dokonale doplnili nastavení zavěšení a podvozku nového vozu. K dosažení tohoto cíle odkazovali na originální materiály a designy umístěné v archivu Nadace Pirelli v Miláně.
Historie pneumatik
První Fiat 500 byl vyroben v roce 1957, o objemu 479 cm3 a poskytoval výkon 13 koní a dosahoval maximální rychlosti 85 km/hod. Velikost pneumatiky byla 125-12, která měla buď dezén Cisa, nebo osvědčený Stelvio, nemluvě o designu Rolle, který byl k dispozici také pro větší Fiat 600. Řada Fiat 500 se v průběhu let rozšiřovala, od původní verze 500 N (Nuovo) po D, která byla představena v roce 1960. Tato verze byla prvním vozem, který převzal Pirelli Sempione „Safety Shoulder“, s více zaoblenými bočnicemi pro lepší přilnavost na cestách. Fiat 500F vyšel v roce 1965, následovaný modelem L v roce 1968, oba s 12 “pneumatikami Pirelli. Když byla v roce 1972 uvedena na trh radiální verze, řada Pirelli Cinturato byla dostatečně široká na to, aby mohla být běžná verze Fiat Cinqecento vybavena také radiálním dezénem CN54 ve velikosti 125 R 12. To je pneumatika, kterou Pirelli opět vyrábí pro majitele této klasické italské ikony. CN54 byl přímo odvozen ze závodních zkušeností a udržoval dezén klasického modelu CA67 - díky kterému se jméno Cinturato proslavilo po celém světě, díky nové konstrukci, která zlepšila jak pohodlí, tak životnost pneumatik.
Článek převzat z webu: https://www.cinturato.net/125-12.html?fbclid=IwAR0a2wnYjM-QHLw6L6DSq4g4oGUJf0tN_vzPfANShYXCn8PwmcccosJa70I