Předělání přístrojové desky Fiatu 126 NT na Fiat CC sporting

1.     Část – úprava otáčkoměru

          První úkolem je sehnat budíky z Fiatu Cinquecento sporting.

          CC sporting Má 4 válcový, dvou cívkový motor. Je třeba upravit přepočet vstupního signálu pro jedno cívkový, dvouválcový motor.

Tuto úpravu zvládne každý trošku šikovný maluchář ;-)

Budeme potřebovat:

·         Základní nářadí pro rozdělání přístrojovky (menší křížák, střední plocháč, kleště)

·         Pájku a materiál

·         Kousek drátku cca 0,5mm Ø

·         Trimr 2,5kΩ https://www.gme.cz/ca6vk002-5

·         Krystal https://www.gme.cz/krystal-hc49-u-q-4mhz

          Rozděláme si budíky Odděláním plexisklového krytu uvolněním pojistných upínáků (pacek). Doporučuji odehnout packy ze spodní strany a plexi jen vyklonit a vysunut.

 

    

          Odšroubujeme a vyndáme tachometr ( dva šrouby ze zadní strany ). Dále odšroubujeme otáčkoměr (dva černý šroubky z přední strany) a odpojíme od elektriky.

          Odšroubujeme 4 matičky a sundáme elektrodesku.

          Pozor kryt cívky není nijak přidělaný! Když vám spadne tak si dejte pozor na velmi křehký mechanismus nastavovací cívky a tenkého vinutí a vraťte kryt písmenem B dospod, na orientaci plastové podložky nezáleží, ale výstupky nahoru viz foto.

          Po vyndání desky si ji prohlédneme. Budeme přidávat trimr a měnit krystal. Postupovat budeme podle následujících fotografií.

          Po připájení všeho tak jak je na fotografiích. Můžeme desku vrátit a smontovat zpět dohromady.

          Doladění bude probíhat tak, že budeme otáčet trimrem, dokud nám při volnoběhu nebude ručička ukazovat mezi 5 a 10. Přesné nastavení zkontrolujeme a doladíme tak, že motor vytočíme do omezovače. U modrého nanoplexu je omezovač v 7000 rev. A Otáčkoměr nám musí ukazovat přesně 7000. U šedivého nanoplexu je omezovač na 6500 rev. POZOR! ČERVENÝ APE FF nemá omezovač.

Newsletter

Chcete si občas nechat od nás zaslat aktuality? Vyplňte Váš e-mail.