Veteráni Heřmánkovice a Tatra sraz 5.7.2025

Veteráni Heřmánkovice a Tatra sraz 5.7.2025

Jednalo se o třetí ročník srazu veteránů v obci Heřmánkovice, který byl opět obohacen o menší "větší" sraz vozů Tatra. A jak se to povedlo se můžete podívat v tomto videu. Děkujeme všem, kteří se na srazu podíleli a samozřejmě všem, kteří přijeli. Budeme se těšit na příští rok.

Náhrada  seriového startéru Fiat 126, 500 za redukovaný startér ze Škodovky a jeho montáž do vozu

Náhrada seriového startéru Fiat 126, 500 za redukovaný startér ze Škodovky a jeho montáž do vozu

V tomto videu si ukážeme postup výměny původního sériového startéru ve voze Fiat 126 za výkonnější startér určený pro vozy Škoda. Ať už se rozhodnete pro výměnu startéru z jakéhokoliv důvodu, tak v tomto videu se podíváme na to, jak jej namontovat do auta a také jaké získáte výhody, či nevýhody.

Výměna ozubených kol v olejovém čerpadle Fiat 126, aneb byla to ta příčina rachotícího motoru ?

Výměna ozubených kol v olejovém čerpadle Fiat 126, aneb byla to ta příčina rachotícího motoru ?

Můj Fiátek začal vyadávat poměrně hnusné zvuky připomínající drhnutí řetězu, nebo něco takového vycházející z motoru a tak jsem se pustil do hledání příčiny. Třeba budete mít jednou podobný problém, třeba Vám Fiátek bude také vydávat takové šeredné zvuky a tak budete vědět, kde by mohla být příčina. A jak se mi to povedlo se můžete podívat v tomto videu.

Fiat 508 "Balilla" Sport spider, 1933, 995ccm - Centro Storico Fiat

Fiat 508 "Balilla" Sport spider, 1933, 995ccm - Centro Storico Fiat

Fiat 508 Balilla je vůz vyráběný společností FIAT ve 30. letech 20. století , díky kterému v Itálii začala masová motorizace . Spider : dvoumístný vůz vedle sebe, třístupňová převodovka; sedadla byla kožená; čelní sklo bylo možné sklopit a plátěnou stříšku bylo možné uložit do speciální tašky. K dispozici také ve výbavě „Lusso“. Od roku 1934 byl k dispozici se 4+1stupňovou převodovkou, esteticky nezměněnou. Projekt realizovalo několik slavných osobností motoristického světa oněch let: Tranquillo Zerbi , Antonio Fessia , Bartolomeo Nebbia a Dante Giacosa, kteří postavili vůz s elegantními výkony, ale s relativně nízkými náklady. Model byl představen na milánském veletrhu 12. dubna 1932 během autosalonu a vyznačoval se především základní cenou pouhých 10 800 lir .

Nejlehčí obytný přívěs UOVO 300 čtvrté generace s celkovou váhou 131kg a jaké jsou novinky ?

Nejlehčí obytný přívěs UOVO 300 čtvrté generace s celkovou váhou 131kg a jaké jsou novinky ?

UOVO 300 čtvrté generace je hotový a v tomto videu Vám ukážeme jeho finální podobu. Na přání majitele má přívěs dveře na každé straně, zesílenou OJ kvůli opěrnému kolečku, dále SPZ na přání, zapsané váhy do TP max. přípustná hmotnost 300Kg, LED světla, úložný box v přední části a další úpravy.

Trike Rewaco a UOVO 300 čtvrté generace, váha 131 kg, nejlehčí přívěs pro dvě osoby

Trike Rewaco a UOVO 300 čtvrté generace, váha 131 kg, nejlehčí přívěs pro dvě osoby

UOVO 300 čtvrté generace zapojený za Trikem Rewaco. A co to znamená čtvrté generace ? Oproti předchozím generacím je z materiálu kompozitního hliníku, přičemž má otevírací uzamykací dveře na každé straně. Součástí přívěsu je v přední části úložný box a je opatřený otočným předním kolečkem pro snadnejší manipulaci. Troufám si říct, že přívěs je již skoro dokonalý a většinu much se nám podařilo vychytat. A jak se líbí Vám ?

Fiat 16/20 HP, 1903, 4172ccm - Centro Storico Fiat

Fiat 16/20 HP, 1903, 4172ccm - Centro Storico Fiat

Fiat 16-20 HP je vůz vyráběný společností Fiat v letech 1903 až 1906. Byly vyrobeny čtyři série, všechny s pohonem zadních kol.

Garage REVORACING vol. 31 - nepodařený nákup Fiat 500 za 270 000,- Kč je hotový a co je nového ?

Garage REVORACING vol. 31 - nepodařený nákup Fiat 500 za 270 000,- Kč je hotový a co je nového ?

Dlouho jsem Vám nenatočil žádné video z dílny a tak jsem to napravil, abych Vám ukázal, jak vypadá Fiat 500 nepodařený nákup za 270 000,- Kč před předáním majitelům, ukážu Vám co je u nás nového. Majitelům Fiátků 500 nabízíme nově klempířské práce, ale abychom Vám do budoucna mohli nabídnout komplexní služby od A až do Z, chybí nám v teamu lakýrník, takže pokud jsi šikovný lakýrník a chceš dělat netradiční auta, která lidem dělají radost, ozvi se.

Nabízíme klempířské práce majitelům Fiatu 500 a hledáme lakýrníka do našeho teamu !

Nabízíme klempířské práce majitelům Fiatu 500 a hledáme lakýrníka do našeho teamu !

Stará auta děláme rádi, baví nás to, ale abychom Vám mohli nabídnout komplexní služby, chybí nám v našem teamu lakýrník, který by pro nás lakoval vyjímečná auta, která mají svou duši.

Renovace podvozku, interiéru a motoru Fiat 500 - světle hnědá barva

Renovace podvozku, interiéru a motoru Fiat 500 - světle hnědá barva

Máme za sebou kompletní renovaci podvozku, interiéru, motoru Fiatu 500 a rádi bychom se s Vámi podělili s výsledkem.

#8 Po stopách historie vozu FIAT - Muzeum Centro Storico Fiat Torino

#8 Po stopách historie vozu FIAT - Muzeum Centro Storico Fiat Torino

Máme tu další díl naší cesty za poznáním historie Fiatu a dneska Vás provedu muzeem Centro Storico Fiat v Corso Dante, kvůli kterému jsme do Turína jeli znovu, protože minulý rok bylo zavřené. Potkali jsme zde úžasného průvodce Darka, kterého jsme potkali minulý rok a strávili jsme zde necelých 6 hodin, ze kterých vzniklo hodiny a hodiny videomateriálu.

Fiat traktor 702, 1919, 5640ccm - Fiat Trattice tractors / Centro Storico Fiat Torino

Fiat traktor 702, 1919, 5640ccm - Fiat Trattice tractors / Centro Storico Fiat Torino

Fiat 702 byl první zemědělský traktor vyrobený společností Fiat Trattori v roce 1919 v Turíně. Jedná se o stroj vhodný zejména pro orbu mimo brázdu, ale vhodný i pro přepravu. Byl vyvážen do Jižní Ameriky do Francie a značný prodejní úspěch zaznamenal v Itálii. První modely měly zelenou nebo šedou karoserii , kovová kola bez pneumatik a ruční startér. Motor byl odvozen z nákladního automobilu, který se používal během první světové války.

Cesta za snem # 2 - oprava přední části střechy, okapy, demolice dalšího sloupu a co nás čeká letos

Cesta za snem # 2 - oprava přední části střechy, okapy, demolice dalšího sloupu a co nás čeká letos

Jaro je tu a konečně jsem se dočkal, pustili jsme se do opravy střechy v přední části. A jak se nám to povedlo se můžete podívat v tomto videu :)

#7 Po stopách historie vozu FIAT - Lingotto, hrobka Agnelli ve Villar Perosa, pomník G. Agnelliho

#7 Po stopách historie vozu FIAT - Lingotto, hrobka Agnelli ve Villar Perosa, pomník G. Agnelliho

Máme tady pátý den naší výpravy za poznáním historie značky Fiat a začínáme v bývalé továrně Lingotto, kterou již mod dobře známe z minulého roku, ale nepodívat se sem by byl hřích. Krásný slunečný den se nabízí dále k návštěvě města Villar Perosa na severu Turína, kde se nachází rodinná hrobka rodiny Agnelli a při samotné cestě do centra je našli samotný pomník toho největšího Giovanni Agnelliho. Byl to krásný prosluněný den plný Fijatích zážitků.

#6 Po stopách historie vozu FIAT - Palazzo Bricherasio, Mole Antonelliana, Corso Raffaello, Abarth

#6 Po stopách historie vozu FIAT - Palazzo Bricherasio, Mole Antonelliana, Corso Raffaello, Abarth

Druhá část čtvrtého dne v Turíně za poznáním historie Fiatu a my pokračujeme k paláci Bricherasio, ve kterém byly podepsány samotné stanovy Fiatu, dále jsme se vydali do nebes na věž Mole Antonelliana, kde jsme měli nádherný výhled na Turín a na Alpy. Jako předposlední zastávkou bylo Corso Raffaello, kde vznikla samotná myšlenka předchůdce Fiatu a jako tečka na konec bylo budova sídla Abarthu.

#4 Po stopách historie vozu FIAT - Mirafiori, FCA Italy, Corso Giovanni Agnelli, Caffe Burello

#4 Po stopách historie vozu FIAT - Mirafiori, FCA Italy, Corso Giovanni Agnelli, Caffe Burello

Máme tady čtvrtý den naší cesty do Turína za poznáním historie Fiatu a vyrážíme do víru velkoměsta . Máme sepsaný seznam míst spojených s touto značkou a dnešní den začínáme před branou firmy Mirafiori, aktuálně největší výrobní závod Fiatu, avšak dovnitř nás nikdo bohužel nepustil a tak výroba vozu Fiat v roce 2025 zůstane naším očím skryta. Cestou do města jsme se prošli ulicí Corso Giovanni Agnelliho a jeho stromovou álej a skrze plot jsme se podívali na vstup FCA Italy, jehož brány jsou pro veřejnost uzavřeny. Pokračujeme do centra města konkrétně k hlavnímu nádraží Porta Nuova a na místo Caffe Burello, které se nachází opodál, kde se sházeli vlivní osobnosti světových dějin a také se na tomto místě konaly zakládací schůze Fiatu. A jak to vypadá na místě dneska se můžete podívat v tomto videu.

Započal jsem renovaci Fiatu 500 Luigi, vezeme ho na opískování a od klempíře si vezeme hotové Lusso

Započal jsem renovaci Fiatu 500 Luigi, vezeme ho na opískování a od klempíře si vezeme hotové Lusso

Před nedávnem jsme vezli Fiata 500 Lusso ke klempíři ke kompletním klempířkým pracem a nastal čas si hotové auto vyzvednout. Při té příležitosti jsem se pustil do renovace svého Fiátku 500, kterého jsem nazval Luigi. Luigiho vezeme na opískování a poté také ke klempíři. A jak to celé dopadlo se můžete podívat v tomto videu.

#3 Po stopách historie vozu FIAT - Mirafiori, Lingotto, Kavárna Casa 500 a proč se svět zbláznil?

#3 Po stopách historie vozu FIAT - Mirafiori, Lingotto, Kavárna Casa 500 a proč se svět zbláznil?

Konec firmy Fiat se neúprostě blíží a my jsme se vydali do Turína poznávat jeho historii a zachytit krásy této historie, než neúprostě zaniknou a budou srovnány se zemí. Je tu třetí den a my jsme se vydali do práce do továrny Fiat Mirafiori, kam jsme se bohužel za plot osobně nedostali, ale to bychom nebyli my, abychom si neporadili a nepodívali se na ikonickou testovací dráhu Fiat Mirafiori a co jsme viděli uvidíte v tomto videu. Poté jsme ihned zamířili do bývalé výrobní továrny Fiat Lingotto, která se nachází několik kilometrů opodál. Jako hlavní důvod návštěvy byla návštěva kavárny Fiat, která se nachází přímo na střeše a minulý rok byla zavřená z důvodu rekonstrukce. Také jsme při vstupu na střechu uviděli nádhernou dekoraci Fiatu, která byla umístěná na stěně. Potom jsme se vydali konečně do kavárny, která byla otevřená a zde jsme si užili několik hodin posezení a kochání se výhledem ze stolu od kafe přímo na bývalou testovací dráhu. Nechtělo se nám pryč, ale den se pomalu blížil ke konci a tak jsme museli odejít. No a co jsme zažili dále uvidíte v dalším dílu.

Máme tu další nepodařený nákup Fiatu 500. Vyplatí se koupit takové auto za tolik peněz ?

Máme tu další nepodařený nákup Fiatu 500. Vyplatí se koupit takové auto za tolik peněz ?

Před nedávnem mě majitel tohoto FIátku zkontaktoval s tím, že koupil podobné auto, které jsme měli ve svých videjích, nepodařený nákup FIátku 500 za 270 000,- Kč. Od toho samého prodejce tu máme teď dalšího Fiátka, kterému se podíváme na zoubek.

#2 Po stopách historie vozu FIAT - po roce se vracíme na místo činu a proč vůbec jedeme do Turína ?

#2 Po stopách historie vozu FIAT - po roce se vracíme na místo činu a proč vůbec jedeme do Turína ?

Konečně je to tu, je tu první den naší výpravy a já jedu k ostatním členům výpravy, jedu brzy abychom stihli probrat celou naší týdenní cestu do Turína. Musíme si řádně naplánovat itinerář, abychom v Turíně využili každou vteřinu a poznali co nejvíce z historie vozu Fiat. To je náš cíl a náš účel cesty, poznat historii značky Fiat a navštívit co nejvíce míst s ní spojených. Druhý den ráno vstáváme brzy, čeká nás celkem 1200km. A proč jedeme vlastně vůbec autem ? Původní plán byl nákup ledničky Fiat. Ano jsem blázen, chtěl jsem si pořídit ledničku do sbírky, ale nakonec se mi nepodařilo sehnat velké auto, tak ledničku pravděpodobně kupovat nebudeme. Cestu jsem naplánoval přes Švýcarsko skrze náherné Alpy a jako takový jeden z důvodů byl, že jsem si chtěl udělat fotku z nějakého průzračného jezera v Alpách, což se mi nakonec splnilo. Pokračujeme k Francouzským hranicím, kde míjíme nádherné jezero Lac Léman - Ženevské jezero, které je z půlky Francouzské a z půlky Švýcarské. Původní plán byl vykoupat se zde, ale to bych Vám z historie moc neřekl, protože by mě pohltily půlmetrové vlny. Ale díky mé tvrdohlavosti se vykoupat ve Švýcarsku jsme tohle krásné místo našli a projeli jsme město Lausanne a město Vevey, které lemují toho krásné jezero na Švýcarské straně a díky této zajížďce jsme ve městě viděli Fiata 126. Cestu jsem si moc užil a za tmy jsme dojeli do Itálie do hotelu Idea Hotel Mirafiori. Proč jsme vlastně jeli vůbec sem? Minulý rok jsme bydleli v bývalé továrně Fiatu Lingotto a když jsem hledal ubytování letos, tak jsem narazil na tento hotel Mirafiori. Mirafiori je v současné době největší výrobní závod Fiatu a i když tento hotel nemá nic společného s Fiatem, tak uznejte sami, že jsme tady museli prostě za každou cenu bydlet. Užijte si video a v přístím začneme poznávat Turín a historii Fiatu.

#1 Po stopách historie vozu FIAT - Turín 2025 trailer, aneb jedeme znovu prozkoumat zrod značky Fiat

#1 Po stopách historie vozu FIAT - Turín 2025 trailer, aneb jedeme znovu prozkoumat zrod značky Fiat

Máme za sebou velký výlet do Turína za poznáním historie vozu Fiat. Před rokem jsme Turín navštívili a poznali jsme část historie vozu Fiat, ale nestihli jsme prozkoumat všechna místa, která jsme chtěli a hlavně bylo zavřené oficiální muzem Fiatu v Corso Dante Centro Scorio Fiat, které nám otevřeli na dva měsíce začátkem roku 2025 a tak jsme nemohli čekat a vydali jsme se do Turína znovu. Prozkoumali jsme spoustu zajímavých míst spojených se značkou Fiat a odvezli domů spousty zážitků, které pro Vás budeme zveřejňovat v novém seriálu videjí. Tímto videem jsem právě odstartoval první díl. Pohodlně se usaďte a ať se Vám video líbí.

Cesta za snem # 1 - rekonstrukce stodoly z 19. století a představení objektu, jaké jsou plány a cíle

Cesta za snem # 1 - rekonstrukce stodoly z 19. století a představení objektu, jaké jsou plány a cíle

V tomto videu Vám představím stodolu z 19 století, kterou jsem se rozhodl rekonstruovat, ukážu Vám jak to vypadá a co jsem do současné doby na ní udělal. Bude to náročná a dlouhá cesta, ale mám cíl, kterého se držím a půjdu si za ním.

Renovace Fiatu 500Lusso vol. 4 - vezeme auto ke klempíři na Slovensko

Renovace Fiatu 500Lusso vol. 4 - vezeme auto ke klempíři na Slovensko

Po dlouhé době pokračujeme v projektu Lusso a tentokrát auto připravujeme a nakládáme na cestu na Slovensko ke klempíři. Je na čase s tím trochu pohnout ...

FIAT TEST SERVICE, aneb dostal jsem PAL TEST vyrobený v Turíně

FIAT TEST SERVICE, aneb dostal jsem PAL TEST vyrobený v Turíně

Jedná se o největší klenot mé Fijatí sbírky, který se mi podařilo získat. V tomto videu Vám ho představím a ukážu, jak vypadá a jak by mohl jednou fungovat. Co myslíte, bude to pěkný doplněk mé dílny ?

Caravaning Brno 7.-10.11.2024

Caravaning Brno 7.-10.11.2024

Máme za sebou letošní Caravaning Brno konaný dne 7.-10.11.2024. Bylo mi ctí vystatovat produkty MAR-VAN, zavzpomínat na minulý rok, když jsem na veletrhu vystavoval svého Fiátka s přívěsem UOVO 300.

Spustili jsme nový web www.fiatservice.cz

Spustili jsme nový web www.fiatservice.cz

Hodiny a hodiny tvoření nového webu mají své ovoce a dá se říct, že jsem spokojený. Web je v samotných začátcích, ale je již zveřejněný ! Můžete se podívat a dejte mi vědět, co si o něm myslíte :)

DÍL 1 / Cesta za snem jednoho kluka z Broumova - INTRO

DÍL 1 / Cesta za snem jednoho kluka z Broumova - INTRO

Jsem velký snílek, který vždycky chtěl velkou dílnu, velké skladovací prostory, renovovat auta a pomáhat plnit Vaše sny. Toto je začátek mé velké dlouhé cesty, ale s radostí Vám mohu představit, kde se to všechno bude odehrávat. SNAD JEDNOU ♥

21. Maluchiáda 13.-15.9.2024

21. Maluchiáda 13.-15.9.2024

Máme za sebou 21. Maluchiádu, která se konala v kempu Nový Rybník u Nepomuku a i přes nepřízeň počasí se zúčastnilo celkem 45 Fiátků 126 a jeden dokonce vážil cestu ze Slovenska. Moc děkujeme pořadatelům 126FAN.CZ a těšíme se na další rok.

21. Maluchiáda

21. Maluchiáda

Za necelých šest týdnů se koná 21. Maluchiáda. Startovní čísla a samolepky na okna jsou již vytištěny a můžeme slíbit nové soutěže a snad i překvapení pro každého. Více o Maluchiádě v tomto odkazu.

#8 Po stopách historie vozu FIAT - Turín 2024 den pátý a konec cesty do Turína za poznáním Fiatu

#8 Po stopách historie vozu FIAT - Turín 2024 den pátý a konec cesty do Turína za poznáním Fiatu

Máme tu poslední den, den pátý a je tu konec našeho výletu za poznáním historie značky Fiat. Pokud jste dokoukali až sem, děkuju Vám a budu rád za jakoukoliv vazbu. Všem majitelům značky Fiat doporučuji navštívit tyto místa a nasát atmosféru Itálie a míst zrodu značky Fiat.

Nejnovější komentáře

Newsletter

Chcete si občas nechat od nás zaslat aktuality? Vyplňte Váš e-mail.