Crash test Fiat 126 z roku 1976
Crash test provedený v roce 1976 časopisem auto moto und sport:
Crash test spočíval v čelním nárazu automobilu do stěny při rychlosti 40 km/h. Podle dnešních parametrů není tento test věrohodný protože čelní náraz auta do stěny není přiliš častý, ale takto byly auta porovnávány v roce 1976. S velkou pravděpodobností je to jediný crash test Fiata 126, který nedopadl uspokojivě, „maluch“ se umístil na posledním místě.
Fiat 126 se svojí délkou lehce přes tři metry je nejmenším ze sedmi automobilů porovnávaných v tomto testu. Díky uložení motoru v zadní části vozu plní přední část dobře roly nárazové zóny. Vzhledem ke svým malým rozměrům nabízí „maluch“ velkou zónu kontrolované deformace. Rozsah deformace v testu přinesl překvapivý výsledek (297 mm), přední část karoserie efektivně zredukovala energii, maska se neotevřela a zůstala na svém místě. Poškozena byla baterie a rezerva, která přebraly část energie nárazu.
Po nárazu nebyl problém otevřít dveře řidiče. Dveře u spolujezdce měly zablokovanou kliku a ze vnitř je bylo možné otevřít pouze rázným úderem. Během testu působila na Fiat 126 síla okolo 6000 N (600 kg), která způsobila vytržení uchycení bezpečnostních pásů.
Během nárazu figurína proletěla hlavou skrz přední okno, které se rozsypalo, hrudníkem posunula volant na horu a koleny poškodila dolní část palubní desky. Důsledek vytržených pasů nám neumožňuje změřit síly, které působily na řidiče. S odstupem můžeme říci, že navzdory svým malým rozměrům, nabízí Fiat 126 dostatečnou pasivní bezpečnost.
Výsledky testů:
Výsledky testu v bodech
Nejlepší výsledek 1 bod, nejhorší 7 bodů.
* rozsah deformace není směrodatná v celkovém hodnocení testu
** Fiat 126 získal maximální počet bodů z důvodu vytržených bezpečnostních pásů
Závěrečné hodnocení
Fiat 126 a VW Brouk získaly v testu nejhorší výsledky, v obou případech byly vytrženy bezpečnostní pásy. Fiat 127, R4 a R5 zaujaly střed tabulky, nejlepší hodnocení získal Citroen 2 CV a VW Polo. Ale pouze ve Fiatu 127 a VW Polo řidič neudeřil hlavou do volantu.
Článek přeložen z webu www.alefiat.pl