Výměna dinama za alternátor Fiat 126 a 500


Jsou dvě možnosti:

  1.        Trvalá výměna
  2.        Obnovitelná výměna

Striktně doporučuji nezasahovat do stávající elektroinstalace, nikdy nevíte, co bude a znehodnocení ST elektroinstalace ( nebo F500 ) je dnes již drahá ztráta. Proto popíšu pouze druhou možnost.

Dinamo je připojeno k regulátoru se třemi svorkami. Regulátor je buď elektronický, nebo elektromechanický. Umístění a číslování svorek mají shodné.

  •         30 -  pevný + k baterii
  •         67 - buzení dinama
  •         51 - Připojení + dinama, kontrolka

 

Dále od regulátoru vede ze svorky 51 tlustý kabel k + dinama a tenký kablík ze svorky 67 na buzení dinama. + může být vedený přes kondenzátor, ale také nemusí (není podmínkou).

 

K alternátoru vedou z elektroinstalace pouze dva kabely. Kablík na kontrolku a pevný +. Pevný + je vidět na následujícím obrázku, označení B+ na krytu usměrňovacího můstku. Regulátor je na těle alternátoru. Na pouzdře uhlíků se nachází 4 konektory.

  •         Levý - připojení usměrňovacího můstku
  •         Pravý - připojení + regulátoru
  •         Vrchní - připojení – regulátoru
  •         Spodní - kontrolka

 

Výměna a přepojení kabelů je velmi jednoduché, jen jeden kablík odpojíte a dva připojíte. Vše je vidět na následujícím obrázku.

 

Regulátor dinama vyměníte za svorkovnici, jak vidíte na obrázku, nebo spojíte očka šrouby s matkou a zaizolujete. Do původní elektroinstalace nezasahujte! Nic nestříhejte!

  •         B+ spojte se svorkou 30.
  •         67 buzení dinama zaizolujete.
  •         Kontrolku, vedoucí z pouzdra uhlíků alternátoru (spodní konektor) spojíte se svorkou 51.
  •         Zbývající volné kabely zaizolujte a připevněte k ostatním kabelům ve svazku.

·         Hotovo.

 

Newsletter

Chcete si občas nechat od nás zaslat aktuality? Vyplňte Váš e-mail.