Výměna dinama za alternátor Fiat 126 a 500
Jsou dvě možnosti:
- Trvalá výměna
- Obnovitelná výměna
Striktně doporučuji nezasahovat do stávající elektroinstalace, nikdy nevíte, co bude a znehodnocení ST elektroinstalace ( nebo F500 ) je dnes již drahá ztráta. Proto popíšu pouze druhou možnost.
Dinamo je připojeno k regulátoru se třemi svorkami. Regulátor je buď elektronický, nebo elektromechanický. Umístění a číslování svorek mají shodné.
- 30 - pevný + k baterii
- 67 - buzení dinama
- 51 - Připojení + dinama, kontrolka
Dále od regulátoru vede ze svorky 51 tlustý kabel k + dinama a tenký kablík ze svorky 67 na buzení dinama. + může být vedený přes kondenzátor, ale také nemusí (není podmínkou).
K alternátoru vedou z elektroinstalace pouze dva kabely. Kablík na kontrolku a pevný +. Pevný + je vidět na následujícím obrázku, označení B+ na krytu usměrňovacího můstku. Regulátor je na těle alternátoru. Na pouzdře uhlíků se nachází 4 konektory.
- Levý - připojení usměrňovacího můstku
- Pravý - připojení + regulátoru
- Vrchní - připojení – regulátoru
- Spodní - kontrolka
Výměna a přepojení kabelů je velmi jednoduché, jen jeden kablík odpojíte a dva připojíte. Vše je vidět na následujícím obrázku.
Regulátor dinama vyměníte za svorkovnici, jak vidíte na obrázku, nebo spojíte očka šrouby s matkou a zaizolujete. Do původní elektroinstalace nezasahujte! Nic nestříhejte!
- B+ spojte se svorkou 30.
- 67 buzení dinama zaizolujete.
- Kontrolku, vedoucí z pouzdra uhlíků alternátoru (spodní konektor) spojíte se svorkou 51.
- Zbývající volné kabely zaizolujte a připevněte k ostatním kabelům ve svazku.
· Hotovo.