Stabilizátor předního listového pera
Samotný povozek Fiátku 126, nebo i 500 z výroby není koncipován na závodní okruhy, nebo do extrémních podmínek, ale pokud jej upravíte, jízdní vlastnosti se auta výrazně zlepší. V tomto článku Vám ukážu výrobu vlastního stabilizátoru listového pera, které jsem si postavil do svého civilního Fiátku 126. A proč jsem se tak rozhodl ? Je to jednoduché, na doporučení Italských jezdců, kteří tuto úpravu používají skoro v každém závodním autě, aby docílili co nejlepších vlastností pří průjezdu zatáčkami. Vlastnosti auta se do průjezdu zatáček výrazně zlepší, listové pero "necestuje" ze strany na stranu, kola se tolik "nenaklání" a díky tomu lze projíždět zatáčky rychleji a bezpečněji a také zabráníte odskakování auta.
Jako první je třeba vyřešit úchyt stabilizátoru. První úchyt je třeba ve středu listového pera, já jsem jej vyřešil "samodomo" jednoduše zohnutým silným železem a navařením matky. Při výrobě tohoto držáku dejte pozor, aby se nehýbal ze strany na stranu, protože by pak stabilizátor ztratil svůj pravý význam, měl by sedět jako prdel na hrnec a musí být zakotvený bez možnosti pohybu do stran.
![]() |
Jako druhý úchyt jsem vyřešil vyrobeným držákem, který se umisťuje pod hliníkovou podložku listového pera, kterou jsem nechal snížit o 4mm ( sílu plechu držáku ). Potom už jen nechat vyrobit hliníkovou, nebo duralovou, nebo asi je to jedno jakou trubku, koupit dva unibaly a můžete kompletovat.
Pokud máte o stabilizátor zájem, nějaké komponenty máme skladem, stačí mrknou na náš eshop a nebo nám napsat zprávu :) Na poslední fotce se můžete podívat, jak vypadá stabilizátor "Italský".
![]() |
![]() |
![]() |