Samotné srdce Vašeho Fiátku by mělo být bezpochyby v té nejlepší kondici, protože bez dobrého spolehlivého motoru Fiátek může stát pouze v garáži, nebo v muzeu. Ačkoliv se pro mnohé může zdát teto dvouválec velice jednoduchý motor, opak se může zdát pravdou. Při zanedbání sebemenšího potencionálního problému můžete způsobit nevratné problémy od mazání, chod motoru, až po zadření motoru. Vzduchem chlazený dvouválec je velice citlivý motor na anomálie, ale po nalezení dokonalé harmonie všech dílů a následného běžného servisu bude sloužit spousty kilometrů, avšakje potřeba myslet na to, že se jedná o veterána, nikoliv o moderní dokonale bezúdržbový stroj, proto je také potřeba počítat s tím, že běžný servis k tomuto auto bezpochyby patří.

MOTORY KOMPONENTY Fiat 500 600ccm 650ccm modrý 500ccm originální ÚPRAVY A VÝKON
- Seriový motor 500 ccm - motor Fiatu 500 bez jakýchkoliv úprav, důraz je kladen především na originalitu vozu
- Motor 600 ccm do Fiatu 500 - tato modifikace Vám přinese hlavně vyšší výkon srovnatelný s motorem 650ccm ve Fiatu 126. Díky jeho většímu objemu Váš Fiátek získá lehkost a často postrádaný výkon Fiátku. Motor však ztratí originalitu, dostane karburátor z Fiatu 126 + jiné kolínko sání, jinak na první pohled nikdo nepozná
- Motory 600ccm, 650ccm z Fiatu 126 - motory určené převeším do Fiátků 126, taktéž použitelné do 500 ( jen pozor při kompletaci převodovek, které musí také projít úpravami )
- Zvýšení výkonu a objemu - nebráníme se ničemu, pouze musíte vědět, že každá sranda něco stojí. Na naše Fiátky jde objednat prakticky cokoliv, přes různé doplňky, sady na zvýšení výkonu apod.
Cena samotné generálky motoru se nedá s přesností na korunu říci, každý motor je jiný, každý potřebuje jinou péči. Motory stavíme vždy podle Vašich požadavků a to od repase seriového motoru po sportovní úpravy a zvýšení celkového objemu motoru. Jako hlavní naší vizitkou jsme my samotní se svým závodním vozem, kde motor musí být v té nejlepší kondici, avšak musím zmínit i cestovatelské vozy, které překonávají tisíce kilometrů týdně. Generálka motoru se dá udělat za 4000,- Kč, ale také za 25 000,- Kč. Určitě zde nemá cenu rozepisovat, co kde a jak, pokud Vás něco zajímá, napište mi, nebo se stavte v dílně na kus řeči.
Majitelům Fiátků 500 můžeme nabídnout repase seriových motorů, zvýšení výkonu motoru z 500ccm na 600ccm, popřípadě náhradu původního seriového motoru za motor z Fiatu 126 - 600ccm, 650ccm, které pasují za určitých konkrétních podmínek, to samé platí i pro převodovky bez synchronů, vyměnit za převodovky ze 126 se synchrony pro pohodlnější cestování s Fiátky 500. Takovéto úpravy jsou možné, vždy záleží pouze na Vás.
Pokud se pro nás rozhodnete, ať už z jakéhokoliv důvodu, samotné srdce Vašeho Fiátku postavíme tak, jak si jen budete přát, ať už od estetického vzhledu, tak po samotný výkon. Musíte však myslet na to, že čím více koní budete v tomto autě hledat, tím se stane poruchovější, respektive s tím je spojeno více aspektů, které se mohou pokazit a které jsou potřeba řešit, ale tomuto se budu věnovat v nějakém dalším článku. Prozatím si můžete přečíst článek "JAK NEJLEVNĚJI ZVÝŠIT VÝKON MOTORU". Častým Vaším požadavkem je samozřejmě záruka dobře odvedené práce a spolehlivosti, což Vám můžeme zaručit pouze v tom případě, že si s motorem necháte poradit, budete se řídit našimi pokyny montáže a dále nejdůležitějším prvkem je námi seřízení motoru po menším záběhu u nás. V individuálních případech lze domluvit seřízení motoru u Vás doma, v tom není vůbec žádný problém, pokud nalezneme časovou shodu. Pokud o takovéto služby nebudeme mít zájem, nemůžeme Vám ručit za správnost celého procesu dobře zajetého motoru a s tím způsobené další problémy. Rozhodně tady nechci nikoho podceňovat, ale vyhneme se tak následným problémům. Po předání od nás dostanete kompletní návod na záběh nového motoru !
Pokud se rozhodnete pro nový motor, nebo z jakéhokoliv důvodu jej budete mít z auta vytažený venku, doporučuji Vám nalakovat motorový prostor.






