Fiat 126 p COMBI
V roce 1976 byl ve Výzkumném a vývojovém středisku SM (OBR SM - Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych) zahájen vývoj velmi zajímavého vozu: Polski Fiat 126 P "Combi". U tohoto vozu se nekladly žádné meze na fantazii, prakticky celé původní auto bylo přepracováno do posledního šroubečku a to především u karoserie a motoru. Rozvor náprav byl zvětšen o 100 mm a celkově se vůz prodloužil o 46 mm. Záměrem bylo získat větší prostor pro cestující na zadních sedadlech, popř. pro větší množství zavazadel.
Motor prošel celou řadou úprav. Byl vyroben nový typ s jiným uložením válců tak, aby motor nezabíral příliš místa v zavazadlovém prostoru. Motor o objemu 652 ccm dostal nový tvar skříně přizpůsobený novému uložení válců. Modernizace však šla ještě dále. Změněny byly také důležité součásti motoru jako např. karburátor, palivové čerpadlo, vzduchový filtr, olejové čerpadlo, systém chlazení motoru, zapalování nebo výfuk. Nový motor měl výkon 18,4 kW při 4500 obr./min. Vylepšeno bylo zavěšení zadních kol. Za třešničku na dortu můžeme považovat velmi pěkně a estetičně vymyšlený vstup do zadního zavazadlového prostoru pomocí nahoru se otevírajících dveří, ze kterých byl přístup nejen do zavazadlového prostoru, ale také k motorové části. Tento model má jako jeden z mála vozů zavazadlový prostor nejen ve předu, ale i vzadu! 120 kg je pro tohoto broučka úplná malina!